سه شنبه 12 اسفند 1393  05:03 ب.ظ    ویرایش: سه شنبه 12 اسفند 1393 05:42 ب.ظ

در درس متون روان‌شناسی تربیتی این ترم یکی از دانشجویان کارشناسی‌ارشد به بحث درگیری تحصیلی علاقه‌مند شده که موضوع بسیار مهمی برای روان‌شناسان تربیتی است.  مقاله‌ای در این مورد را مرور کردیم که میزان مشارکت (بعضی گفته‌اند درگیری یا توجه parent involvement) به امور مدرسه چه نقشی در پیشرفت و درگیری تحصیلی دانش‌آموز (academic engagement) دارد. امروز دیدم مجله «روان‌شناسان تربیتی» اولین شماره‌ی سال 2015 را به طور کامل به همین موضوع (البته در بعدی وسیع‌تر) اختصاص داده است. افرادی که به این موضوع علاقه‌‌مندند توصیه می‌کنم مروری بر مقالات این شماره داشته باشند (لینک).

   


نظرات()   

گذر عمر

حرفهای ما هنوز ناتمام،‌ تانگاه می كنی وقت رفتن است.... قیصر امین پور